FAQ

Her får du svar på nogle af de mest gængse spørgsmål, som kan dukke op, når du overvejer at få  lavet ny hjemmeside eller få ekstern hjælp til branding og markedsføring.

Mangler dit spørgsmål på listen, så skriv endelig til kontakt@stromstudio.dk, så får du svar via mail.

Webdesign

Hvad koster det at få lavet en hjemmeside eller webshop?

Prisen på en hjemmeside eller webshop kan deles op i to:  faste udgifter og engangsudgifter

De faste udgifter går til:

  • Hosting og webhotel – ca 3-400 kr om året
  • Udgifter til system (visuel builder) – ca 350 kr om året pr side.

Har du brug for særlig funktionalitet, kan der indimellem være yderligere udgifter, men det vil typisk ligge på 100-300 kr om året.

Engangsudgiften dækker selve opsætningen og designet af siden. Her er det altid svært at give en fast pris, fordi der kan være særlig funktionalitet eller ønsker til designet, som tager mere eller mindre tid. Derfor giver jeg som regel et skræddersyet tilbud, som tager alle dine behov og ønsker til siden i betragtning.

Jeg synes det er mange penge – hvorfor er det så dyrt?

Når jeg laver din hjemmeside bygger jeg den fra bunden af og customizer den 100% til dit brand og dine behov.

Derudover gør jeg meget ud af at bygge siden, så du altid selv kan redigere den fremadrettet.  Det betyder også, at du slipper for udgifter fremadrettet, fordi du ikke er nødt til at ringe til en udvikler hver gang du fx vil have ændret en overskrift eller et billede.

Hvad følger med, når jeg køber hjemmeside eller webshop hos DITNAVN.NU?

Jeg tager altid udgangspunkt i dine specifikke behov til hjemmeside eller webshop, men som standart får du altid følgende med:

  • Fuldt responsivt design (tablet, mobil + desktop)
  • Salgsoptimering af siden med call to action m.m.
  • Basis SEO-opsætning
  • Opsætning af kontaktformular
  • Opsætning af standart cookiemeddelelse
  • Opsætning og evt videresendelse af emailadresser
  • Linkintegration med sociale medier
  • Undervisning i at redigere din ny hjemmeside eller webshop samt mulighed for at efterspørge skræddersyede videoguides
  • Mulighed for fremtidig rabat på timer, hvis du fx vil have hjælp til markedsføring eller til at bygge videre på hjemmesiden.
Kan jeg selv redigere siden efterfølgende?

JA! Det er min absolutte mærkesag, at gøre klæde dig på til at kunne redigere og opdatere din hjemmeside selv!

Derfor får du adgang til min lukkede side med videoguides, hvor du får en step by step intro til, hvordan du redigerer din hjemmeside.

Derudover får to 2 valgfrie, customized videoer, hvor jeg viser dig, hvordan du redigere konkrete ting på din side – du vælger selv, hvad videoerne skal vise.

Hvor lang tid tager det at lave en hjemmeside?

Det kommer helt an på, hvor hurtigt du godt kunne tænke dig den skal laves ☺️

Selve processen med at opsætte og designe siden kan gøres relativt hurtigt (ca et par uger), men det kræver at du selv er knivsskarp på at levere indhold til siden, besvare på eventuelle spørgsmål samt vende tilbage med feedback efter revision.

I min erfaring er det mest realistiske estimat ca. 1-2 måneder. Det giver nemlig plads til, at du kan samle indhold, skrive tekster og ikke mindst sove på det, hvis der er en rettelse el. lign du er i tvivl om. 

Hvordan foregår processen?

Processen er inddelt i fire forskellige trin og tilrettelagt sådan, at der er plads til refleksion og feedback undervejs.

Læs mere om processen nederst her på siden: 

Om processen

Hvor mange revisioner har jeg?

Du har som udgangspunkt 2 revisioner, når du får designet hjemmeside eller webshop hos mig.

Derudover har vi forskellige feedbacksessioner, hvor det også er muligt at komme med input.

Yderligere revisioner kan selvfølgelig altid tilkøbes.

Læs mere om processen nederst her på siden: 

Om processen

Hvad bygger du hjemmeside/webshop i?

WordPress!

Det er ultimativt det bedste (og i min erfaring billigste) værktøj til at bygge hjemmesider og webshops i!

Sammen med WordPress bruger jeg noget, der hedder en “visuel builder”, der er et system, som selve hjemmesidens design laves i. Den visuelle builder er intuitiv og let for dig at lære at kende, hvilket gør dig i stand til at kunne redigere og opdatere indholdet på din hjemmeside fremadrettet.

Til webshops bruger jeg enten Shopofy eller en kombination af WordPress og Woocommerce.

Har du en service-ordning, hvor du står for at vedligeholde siden?

Ja det kan du tro.

Hvis du ikke selv har lyst til at stå for at opdatere plugins, lave rettelser m.m. så tilbyder jeg forskellige serviceordninger, hvor jeg står for den del, så du kan fokusere på det, du synes er sjovt.

Kontakt mig på kontakt@stromstudio.dk for at høre mulighederne.

Branding

Hvad følger med i en Brand Book?

Din brandbook indeholder +18 (men typisk over 20) sider med en fuld oversigt over dit brand herunder personaer, brand DNA og meget meget mere.

Din brand book indeholder desuden en komplet oversigt over din visuelle identitet og dit logo og er spækket med eksempler og stemningsfulde elementer, der illustrerer følelsen af netop dit brand.

Læs mere her

Hvor mange revisioner har jeg?

Du har to revisioner – en, hvor vi lægger os fast på stilretningen og det overordnede udtryk og en, hvor du kan komme med feedback på mindre detaljer såsom stregtykkelse, spacing o.lign.

Yderligere revisioner kan selvfølgelig altid tilkøbes.

Kan jeg nøjes med en Lille Visuel Identitet?⁠

Den lille visuelle identitet er fin at starte ud på.

Den går ikke helt på samme måde i dybden med dit brand og du skal gøre selve forarbejdet selv, men selve resultatet tager dog stadig udgangspunkt i din målgruppe og ønsker for din virksomhed. og er dermed et fint udgangspunkt for dig, der gerne vil i gang på en budgetvenlig måde.