Laptop og mobil set ovenfra.

Tips til at øge sikkerheden på din hjemmeside

En hjemmeside uden de mest basale sikkerhedsforanstaltninger er som en hoveddør, der står på vid gab, når du ikke er hjemme 🚪⁠

Har du en webshop, er det særligt vigtigt at være opmærksom på sikkerheden, da du håndterer betalingsoplysninger samt ofte en del flere data om folk (email, adresse etc).⁠

🔒️ - Sørg for at opsætte et SSL certifikat ⁠

Et SSL-certifikat (den lille hængelås ved siden af din URL) giver din webadresse et S bag HTTP (fx HTTPS://stromstudio.dk) .⁠

Det betyder, at din side er krypteret og dermed mere sikker.⁠

Et manglende SSL-certifikat kan desuden skade din SEO, fordi Google vurderer, at din side ikke er sikker.

🔢 - Brug en sikker kode⁠

Det vil sige, at dit password skal:⁠

  • Være langt (gerne mindst 12 tegn)⁠
  • Indeholde store og små bogstaver samt tal og specialtegn⁠
  • Ikke må være genbrugt andre steder.⁠
  • Opbevares sikkert (fx i en password manager)⁠

📲 - Brug tofaktorgodkendelse⁠

Installer fx pluginnet “Wordfence” på din WordPress-side. 

Hent derefter appen “Lastpass Authenticator” på din smartphone og forbind de to ting. Det er lidt af en øvelse, men både Lastpass og Wordfence har guides til, hvordan du gør, på deres hjemmesider.⁠

Vil du styrke sikkerheden på din hjemmeside?

Så køb min sikkerhedspakke, hvor jeg sætter den basale sikkerhed op på din hjemmeside og lærer dig flere tips, som kan hjælpe dig med at undgå hacking.

Skal vi samarbejde?

Kontakt mig for et skræddersyet tilbud

Sådan! Du er tilmeldt!

Jeg glæder mig til at dele de nyeste opdateringer om Elementor, konkrete tricks til konverteringsoptimering, nyttig viden om branding og meget mere.
– Vi mailes ved!

Indtil da vil jeg invitere dig til at connecte med mig Instagram eller LinkedIn eller gå på opdagelse på min Pinterest.

Test om dit brand står skarpt med

Den Ultimative Brand Tjekliste

Få min mini e-bog med en række enkle tjeklister, som giver dig konkrete tips og inspiration til at forbedre dit brand  – uanset hvor du er på din branding-rejse