Hvorfor strategisk branding er en
Game-changer, når du vil vækste din forretning
De vigtigste takeaways:
Er du en af dem, som tænker at branding… det er da mest bare noget med farver.. Ja så kan du godt lige tænke om igen kammerat ☺️
Mange af mine kunder bliver overraskede over, hvor meget mere der ligger bag branding end bare valg af farver og logoer. En gennemtænkt brandstrategi kan åbne så mange nye døre og skabe vækstmuligheder, som du end ikke havde anet fandtes!
Her er nogle af de typiske AHA-oplever mine kunder får i processen med strategisk branding og hvordan de kan hjælpe din virksomhed med at vækste.
-
1. Salg bliver nemmere:
Når du forstår, hvad dine kunder har brug for, kan du bedre forklare, hvordan dine produkter hjælper dem.
-
2. Smart markedsføring:
Ved at kende dine kunder godt og forstå dit unikke offering, kan du finde ud af, hvor og hvordan du skal markedsføre dig for at få max ud af dine marketingskroner.
-
3. optimer alt fra dine priser og pakker
Når du begynder at arbejder strategisk med dit brand, får du helt nye perspektiver på din forretning. Det kan give dig indsiger, som kan hjælpe dig med at optimere alt fra prissætning, måden du sammensætter pakker på og meget meget mere.
-
4. selvtillid fordi du ved 100% hvorfor netop du er unik!
Ved at kigge strategisk på, hvad andre i din branche gør, kan du finde unikke ting ved netop dig og din virksomhed, som gør dig speciel og attraktiv for kunderne.
En bivirkning ved denne øvelse: øget selvtillid og et ordentligt hak i tuden til dig imposter syndrom!

Strategisk branding er et af de mest effektive steder at sætte ind, når du gerne vil vækste
Er du klar til at give din virksomhed et løft?
Priser fra 4999,00 kr.
Kun 3 1 plads ledig
Opstart i januar 2025
01.
Det bliver lettere at pitche og sælge dit produkt eller din service
Når du har en gennemarbejdet brandstrategi, har du 100% overblik over, hvad din målgruppes pain points er og hvordan du hjælper dem med at løse dem!
At sælge kommer derfor til at handle meget mere om, hvordan du kan hjælpe og vejlede din målgruppe i noget, de rent faktisk har brug for og er interesserede i fremfor at det nærmere føles som om, du prakker dem noget på.
En brandstrategi giver dig desuden indblik, som viser dig, hvor du kan justere i din måde at sælge på, så det føles mere naturlig for både dig og dine kunder. Det kan fx være, du skal justere i din kontaktformular, så du får mere info om dem på forhånd eller det kan være, du får klarhed over, hvilke spørgsmål, der er gode at stille i en afklarende samtale.
Brandstrategien giver dig et dybere indblik i din målgruppe og det kan hjælpe dig til at se din salgsprocess udefra og optimere den, så dét at sælge ikke føles så svært.

At arbejde strategisk med branding har bl.a. hjulpet mine kunder med at:
Få en fuldt booket kalender på under en måned efter lancering
Skrue helt ned for markedsføringen pga stærkt øget kundetilgang
Gå fra tvivl og usikkerhed til at føle selvtillid og styrke
Få 3 workshops i kalenderen inden for den allerførste måned
02.
Nye muligheder for markedsføring - der rammer bulls eye
Strategisk branding åbner døre i din markedsføring, du måske ikke vidste eksisterede.
Når du har styr på din målgruppe og dit produkt, bliver det nemlig krystalklart for dig, hvilke kanaler du kan bruge, for at engagere din drømmemålgruppe.
Måske har du fokuseret på de forkerte kanaler eller overset, hvor dine potentielle kunder rent faktisk befinder sig eller er mest åbne for det, du tilbyder.
Lad os tage et konkret eksempel:
En ting, jeg ofte hører, når jeg snakker med nye kunder er, at de har hørt, at de skal fokusere på SEO.
De har en fornemmelse af, at alle taler om SEO og at det derfor nærmest er en obligatorisk ting at bruge meget energi på i deres markedsføring.
Tag ikke fejl – jeg er selvfølgelig fan af at SEO-optimere og har også altid grundlæggende SEO-optimering med som en absolut standard, når jeg designer hjemmesider.

03.
Nye perspektiver på din prissætning, dine pakker
Når du begynder at arbejde strategisk med dit brand, får du typisk helt nye perspektiver på det, du sælger.
Har du fx skruet dine pakker sammen, således, at den samlede pris er 50.000 + kr – men din målgruppe er studerende? Ja så er der selvfølgelig plads til forbedring.
I processen med at lægge en brandstrategi opdager mange kunder de blinde vinkler, der måske er opstået gennem tiden, fordi der ikke har været nogen til at hjælpe med at kigge på det udefra.
Brandingstrategien hjælper dig med at skære ind til benet og præcisere, hvad du tilbyder, hvordan det er unikt og hvad det bør koste. Det giver ikke kun dine kunder et klarere billede af din virksomhed, men gør det også lettere for dig selv at præsentere og sælge dit produkt eller din service.

04.
Det ultimative gennembrud: at finde ud af, hvor andre zigger, så du kan begynde at zagge
En del af processen med at arbejde strategisk med branding er at undersøge markedet, din branche og dine konkurrenter.
Når man har et klart billede af, hvad der kendetegner ens placering i markedet, bliver flere ting tydelige, fx:
- hvad er best practice indenfor branchen
- Hvad gør de andre, som fungerer godt?
- og vigtigst: hvordan kan jeg gøre noget, der gør mig bemærket og dermed unik!
Det er typisk ved lige præcis denne øvelse, at de fleste af mine kunder oplever et gennembrud. Det er nemlig her, vi begynder at hive præcis de unikke kvaliteter frem, som er særlige for netop dem.
En bivirkning ved denne øvelse: øget selvtillid og et ordentligt hak i tuden til dig, der døjer med imposter syndrom!

Branding & hjemmeside
Et forløb sammensat til selvstændige & virksomheder, der gerne vil:
- Lancer eller rebrande din virksomhed med selvtillid
- Have en brugervenlig og salgsoptimeret hjemmeside
- Stå stærkt med en helt unik visuel identitet
- Have retning og klarhed med en brandingstrategi
- Have et solidt brand, din drømmekunde forstår