- Her er tegnene, du skal holde øje med
Dit brand er langt mere end blot et logo – det er din virksomheds personlighed og kerne ❤️. Det er den følelse, dine kunder får, når de ser dit navn, besøger din hjemmeside eller læser dit opslag på Instagram.
Men hvad sker der, når dit brand ikke længere føles som dig? Når det ikke længere matcher den udvikling, din virksomhed (og du) har været igennem? Det er et klart tegn på, at det er tid til et brand-redesign.
Her er nogle flere tegn på, at dit brand måske har brug for en kærlig opdatering:
1. Dit brand føles forældet
Hvis du kigger tilbage på dengang, du startede din virksomhed, hvad har du så lært? Hvordan har din forretning udviklet sig? Hvem var du som person ift. hvor du er i dag?
At være selvstændig indebærer konstant udvikling – både på det personlige og professionelle plan. Og ligesom du ikke er den samme person, som du var, da du startede, bør dit brand heller ikke forblive det samme.
Hvis dit brand hænger fast i starten af din rejse, men din virksomhed har bevæget sig fremad, er det et klart signal om, at det er tid til et opdateret look.
Forestil dig at stå med et brand, som du er stolt af at vise frem, netop fordi udtrykket viser præcis hvor langt du er nået med din virksomhed den dag i dag!

2. Der mangler en klar rød tråd
Er dit brand stadig tro mod din virksomheds kernefortælling, eller har det ændret sig over tid? Hvis du har svært ved at kommunikere klart, hvad din virksomhed står for, kan det være, fordi dit brand mangler en tydelig rød tråd.
I processen med at redesigne dit brand, vil du blive meget klogere på alt fra din målgruppe, dine konkurrenter (og hvad dig gør dig unik blandt dem), dine værdier, mission og meget meget mere. Et redesign er altså ikke bare en hurtig makeover, men derimod en værdiskabende process, hvor du genfinde og styrke din fortælling.
3. Dit visuelle udtryk hænger ikke sammen
Jeg ser det her så ofte, og tro mig – jeg kender også godt selv til fristelsen, selvom jeg er branddesigner (og derfor burde holde mig på strategiens smalle sti):
Du sidder og arbejder på din næste grafik i Canva og falder over en skabelon, der lige har den der sindssygt fede skrifttype eller super smarte farve. “DER var den!” tænker du og går i gang med at designe.
Men næste gang, du åbner Canva, dukker der endnu en ny template op med nye lækre farver og skrifttyper, og pludselig mister du lidt modet. For hvad er egentlig det rigtige at vælge?
Det føles lidt som at starte forfra hver eneste gang, og det tager både tid og skaber en utilfredsstillende, rodet følelse. Alt det arbejde, du har lagt i at skabe en konsistent visuel stil, kan hurtigt føles som spildt, når fristelsen til at ændre det hele hele tiden er der.
Forestil dig i stedet, at du har et knivskarpt visuelt udtryk, der er skræddersyet til din virksomheds identitet og mål. Farverne spiller og appellerer både til din målgruppe og til dig selv. Skrifttyperne er levende, har personlighed og skaber genkendelighed, mens din grafiske stil gør dit brand unikt og let genkendeligt.
Og det bedste af det hele? Du behøver ikke lede efter nye skrifttyper eller farver hver gang, du åbner Canva. Det hele er installeret som en del af dit brand kit – direkte i Canva og på de andre platforme, du bruger. Du sparer tid, holder dit udtryk konsekvent og har altid den rette visuelle stil ved hånden. Resultatet? Mere tid til at fokusere på at udvikle din virksomhed – og en sammenhængende, stærk visuel identitet, der virkelig skinner igennem.
4. Du føler ikke længere stolthed over dit brand
Lad os lige få det på det rene – “okay” er bare ikke nok.
Du er her ikke for at være middelmådig, du er her for at skabe noget og gøre en reel forskel i dine kunder liv.
Så hvis du kigger på dit visuelle udtryk og tænker, “mjah… det er nok fint nok,” så træk lige vejret en gang og hør det her helt ned i maven:
Du fortjener mere!
Selvfølgelig skal dit brand afspejle den power, passion og drive, du har!
5. Dit brand tiltrækker ikke de rigtige kunder
Mødet med dit brand skal slå gnister!
Både for din målgruppe, men også for dig selv!
Når potentielle kunder møder dit brand, skal de øjeblikkeligt kunne mærke, hvem du er, og hvad din virksomhed står for. Det skal føles som at træde ind i dit univers – et sted, der taler direkte til dem, og hvor din passion og autenticitet stråler.
Hvis du ikke selv føler en gnist, når du ser på dit brand, ja så er det nok heller ikke så sandsynligt at din målgruppe gør.
Dit visuelle udtryk skal afspejle din energi, din historie og den forskel, du skaber for dine kunder. Det skal vække nysgerrighed, tillid og engagement fra første øjeblik.
Så hvis du ikke mærker et sug i maven med det sammen. er det måske på tide at komme i gang med det redesign.


Hvis du kan genkende nogen af de her ting, så tænker jeg, det er på høje tid at give dit brand en kærlig opgradering. ✨
Er du klar til at tage styringen og skabe et udtryk, der matcher din styrke, vision og passion? 🚀
Book en afklarende samtale, så dykker vi ned i dit univers og finder dine særlige styrker og unikke potentiale!
Er du klar til en snak om dit næste skridt?
Hvis du kan genkende nogle af disse tegn, så lad os tage en uforpligtende snak om, hvordan vi kan give dit brand det løft, det (og du) fortjener!